tisdag 12 januari 2010

Best of fragbite i fara

På grund av främst mitt och andrewh's roliga tilltag i den här tråden: http://www.fragbite.com/?threadID=863542 där jag bland annat skrev: "VEM VARE SOM RÖSTA? SÄG VEM DET FUCKING VAR! VAD SKA JAG GÖRA MED MINA FUCKING MODERATOR-RÄTTIGHETER?" och censurerade en annan moderator (som censurerat mig i samma tråd) så är jag nu under utredning av http://www.fragbite.com/?userID=3406 och har förlorat mina moderator-rättigheter.

På grund av att jag inte längre kan se borttagna trådar/censurerade kommentarer så är den här bloggen i fara. 30-50% av materialet jag lägger upp här är kommentarer och trådar som censurerats bort.

Skicka gärna ett meddelande till http://www.fragbite.com/?userID=3406 och berätta vad ni tycker om mig som moderator och hur jag efter drygt 6års ideellt arbete för fragbite har hanterats av en person som dessutom varit moderator under en kortare tid (ni får vara snälla dock, inga fula ord!).

I mig förlorar ni annars en moderator som förstår er humor. I de överklagningar jag hanterade så fick varannan uppskov om motiveringen var vettig. De kommentarer jag skrev i tråden är också kommentarer jag aldrig skulle varna er för.

Jag har varit moderator längst och kan se när en tråd är skapad (eller en kommentar är skriven) för att jävlas eller för att ha lite skoj, senast igår slapp FRAN en varning (varsågod).

Jag får svar om min framtid på fragbite på fredag (av någon outgrundlig anledning). Får se om det blir några fler uppdateringar tills dess.
Listan Best of BOF görs också klar då.

Med vänliga hälsningar/
B-MAN

Ps. andrewh är också i fara, trots att han fick flest röster i tråden (jag röstade 2 ggr bl.a) så är han en av de allra främsta moderatorerna på fragbite.
En avanmäld kommentar eller tråd märker ni aldrig. Ds.

EDIT:






Bilderna gjorda av Slask3N, Scorch och Sempa!

27 kommentarer:

  1. du måste va kvar!, andrewh kan dock bli av med den

    SvaraRadera
  2. Inte mer än rätt

    SvaraRadera
  3. haha

    http://img526.imageshack.us/img526/4700/raddabarnenlogo.jpg

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/radda.jpg

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/savingprivateandrewh.jpg

    SvaraRadera
  4. sjukt många moderatorer som blivigt censurerade i tråden, vad har dom skrivit egentligen?

    SvaraRadera
  5. Hatar verkligen Xantha

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. andrewh skrev att jag (eller hnz) var en fitta. Vi pratade samtidigt i crewkanalen - så det hela var på skoj. Jag skrev det som jag skrivit i det här inlägget. Sen minns jag inte.

    När vi såg att andrewh fick många röster så började jag och alla andra moderatorer i crewkanalen tävla på skoj om vem som kunde få flest röster. Därför skrev jag den där uppenbart humoristiska och aggressiva kommentaren "VEM VARE SOM RÖSTA...". Sen började vi rösta på varandra och sen började vi censurera varandra. Thats the whole story.

    SvaraRadera
  8. http://data.fuskbugg.se/skalman01/-Brytermotregel.png

    http://data.fuskbugg.se/skalman01/-Brytermotregel2.png

    SvaraRadera
  9. andrewh kan dra, får inte jag skriva fitta i en kommentar ska inte han heller. så är det bara. du drev däremot bara med dina kommentarer och tyckte du var störtskön. har skrivit till den där randombruden (?) o sagt att du ska vara kvar ! =)

    ps. andrewh kan fortfarande dra. ds

    /Challe_

    SvaraRadera
  10. Skapa en poll här om hur många som vill ha kvar dig som moderator och låt Xantha kolla på pollen.

    SvaraRadera
  11. Nu vet inte jag om det där var det ända du skrev. Men de där var bara roliga kommentarer tycker jag. Absolut mycket nödvändigare kommentar än medelkommentarerna på fragbite. Du förtjänar absolut inte att förlora din moderatorrätt.

    Dock tycker jag Andrewhs kommentar med F*TTA i var väl över gränsen om vad som får accepteras. Vet inte hur länge han har varit moderator och så. Men om han har varit det länge tycker jag att hans moderator-titel ska bli "bannad" i en månad eller något. Men jag vet inte om han är värd att mista den. Har han inte fått en varning förut så förtjänar han en chans till tycker jag.

    SvaraRadera
  12. andrewh kan ju dra åt skogen

    SvaraRadera
  13. Jag har varit moderator i fyra år, och jag var även en av dem som granskade och godkände varningar/överklagningar. Kommentarerna vi skrev var för att roa er, då vi ville visa upp en mer avslappnad typ av moderatorer.

    /andrewh

    SvaraRadera
  14. De andra moderatorerna kan strejka? Ni kan göra en namninsamling?

    Tycker inte B-man gjort något som är något att anmäla alls. Men Andrewh är jag lite mer tveksam mot, men jag förstår han ändå. Om de nu satt och snackade med varandra och tävlade med varandra osv, så är det faktiskt ganska lätt att råka gå över gränsen. Det kan i stort sätt hända vem som helst.

    SvaraRadera
  15. Absolut. Dessutom skrev han "fitta" till en moderatorkollega och inte till en användare.

    SvaraRadera
  16. "Hej!

    Er moderator "B-man" bör få sina moderator-rättigheter borttagna då han är korrupt. Han är orättvis och vilseledande, och passar verkligen inte som moderator på fragbites forum.

    Han bryter mot fragbites regler, och när man påpekar det så ser han ner på en likt en maktgalning och skrattar åt en.

    Dessutom försöker han få folk att säga snälla saker om honom så att han kan ha sin blogg kvar. En blogg där han lägger upp censurerat material från fragbite. Är inte censurerat material censurerat av en anledning? Har han verkligen rätt att TA censurerad information från fragbite och lägga upp på sin blogg?

    Nej, jag har fått nog och hoppas att jag och resten av fragbites användare slipper denna maktmissbrukare."

    Låter det bra? =)

    SvaraRadera
  17. Tjalol.
    m101 her.

    jag har överklagat varenda löjliga jävla ban jag fått (t.ex 240 varningspoäng och 2 månaders ban för jag skrev "#3 har det") och EN gång blev jag av med en 48h ban.

    Om det var du så ska jag kriga för dig.

    SvaraRadera
  18. kan lägga till att jag tycker inte fan ni inte ska få nån skit alls, för när vi "lajjar" så kommer någon dag en moderator med mens sprutande och letar reda på saker vi skrev för ett år sedan, och bannar oss för det.

    sure, behåll ni era moderator rättigheter, men tycker ni ska få en månads ban från forumet anyway, känn på hur kul det är för oss att bannas för löjliga anledningar, jag har _endast_ bannats för mindre.

    SvaraRadera
  19. "vi skrev för ett år sedan, och bannar oss för det." Vi kan bara censurera saker som är mer än 2 månader gamla. Sen m1o1 så har jag faktiskt beviljat en överklagan du gjort vill jag minnas.

    "Anonym sa...

    "Hej!

    Er moderator "B-man" bör få sina moderator-rättigheter borttagna då han är korrupt." o.s.v.

    Orkar inte kommentera allt. Utan väljer att kommentera det om att jag lägger upp censurerat material: Det är censurerat därför att det inte passar på fragbite. Här passar det dock.

    Kan ju iofs kommentera det där snacket om att jag är korrupt: Fyll 14 jävla pajas.

    SvaraRadera
  20. haha, sjukt kul disskussion ni hade på forumet iaf :) passar in på denna sida ;)

    SvaraRadera
  21. B-man e ju lugnt bästa moderatorn på fb. Ända moderatorn med humor.

    SvaraRadera
  22. Om man nu kan kalla det ett misstag, så är det en mänsklig faktor och det kan hända vem som helst. Är helt på er sida i detta dilemma, och hoppas verkligen att era moderator-rättigheter inte ryker. Så mycket jobb som moderatorer lägger ner på Fragbite (dessutom gratis) borde uppskattas.

    Idioten som startade tråden är... ja... en idiot. Att ni skojar med varandra är accepterat (iaf av mig) och jag tror dem flesta användarna känner samma sak.

    Lycka till på fredag!

    SvaraRadera
  23. Tycker att ni borde få någon form av ban, i tråden där man skulle photoshop'a dit "big love" på någon random brud fick jag en varning. Du hade uppmanat oss att göra oseriösa bilder, och jag var den _ENDA_ som fick ban, trots att jag inte ritade kukar eller något sådant.

    //zaihtaMmMmMMmM

    SvaraRadera
  24. wED_sTARFIGHT3R15 mars 2010 kl. 23:32

    Systemet är ju helt fruktansvärt dåligt. Jag har suttit och skrivit flera (wed_starfight3r) A4 med överklagan då jag blivit bannad i flertalet månader för årsgamla kommentarer så som "word #4" eller liknande utan att få ett enda svar tillbaka förutom ett "varningen står kvar"

    Håller verkligen med; "kan lägga till att jag tycker inte fan ni inte ska få nån skit alls, för när vi "lajjar" så kommer någon dag en moderator med mens sprutande och letar reda på saker vi skrev för ett år sedan, och bannar oss för det."

    Det känns som att moderatorer går på en killingspree när de blir irriterade, utan att bry sig om sina kära användare. De letar febrilt i sina arkiv för kommentarer som möjligtvis kan kvalificera till en varning, även om den skrevs 06. Forumet blir riktigt jävla tråkigt att hänga på när man konstant blir bannad av löjliga anledningar

    SvaraRadera