tisdag 17 augusti 2010

Sökes: Hemsidesnickrare *Sökandet är över*

Söker en person som både kan designa och koda en version 2.0 av BoF.
Planen är att slå sig fri från blogspot och köra från en egen site med en viss utveckling av konceptet.

Själva layouten kommer inte vara mer avancerad än som det är nu. Men vissa funktioner kräver en del kodning.

Jag siktar på att projektet ska vara klart strax efter årsskiftet. Detta beror givetvis på hur fort jag kommer i kontakt och överens med någon.

Du får betalt, men blir knappast rik. Jag är dock öppen för diskussion. Detta gäller om man både kodar och designar.

Kan du göra designen? hör av dig! du får inte betalt, men "jobb" på den nya hemsidan. Detta gäller om man bara gör designen.

Om du känner dig träffad alternativt känner någon eller har tips på ett bra företag som gör hemsidor så kontaktar du mig på fragbite (B-MaN) alternativt IRC #fragbite (B-MAN)

Med reservation för eventuella ändringar.

Sökandet är över och hemsidan påbörjas snart.

10 kommentarer:

  1. "Du får betalt, men blir knappast rik."

    "Du får inte betalt, men "jobb" på den nya hemsidan."

    Hur går det ihop :)?

    SvaraRadera
  2. Tror han syftar på att den som designa inte får betalt men den som kodar får det?

    SvaraRadera
  3. Korrekt.
    Kod + design = pröjs.
    Design = "jobb" på hemsidan.

    SvaraRadera
  4. Edit. Kod + design genererar också såklart "jobb" på hemsidan. Om man så önskar.

    SvaraRadera
  5. Okok, jag som skrev första kommentaren.
    Går en kurs nu i att bl.a koda hemsidor.
    Design är inte så speciellt svårt om du inte ska ha massa .gif-bilder runt hela hemsidan ^^
    Hjälper dig gärna med hemsidan men det får bli om ca 1månad då jag gått klart kursen.

    Kom på nu att jag kanske skulle skriva detta i IRC istället? Men eftersom min BNC är inne i din kanal #B-MAN så det är ju bara att du skriver till den för mer info :)

    SvaraRadera
  6. Jo precis, om du ska ha gif-bilder så blir det helt sjukt svårt.

    < img src="bajs.gif" >

    Du verkar som en okunnig jävel, skriver som ett barn gör du.

    SvaraRadera
  7. Anonym: "om du inte ska ha massa .gif-bilder rund hela hemsidan", senast jag hjälpte en med en hemsida så ville han ha en bakgrund som var svart med vita prickar som dök upp då och då. Den Gif-Bilden var inte svår att få dit, men sen ville han ha ett K som skulle gå _RUNT_OM_ hela hemsidan, K:et skulle dessutom skifta mellan 4 olika färger och blinka. Han var säkert bög. Men då fick jag sitta och klippa jävligt länge med att få exakt _RUNT_OM_ sidan så det inte skulle se fult ut. Tog mig jävligt lång tid att fixa i ordning allt.

    SvaraRadera
  8. men nej sluta det där lär om bilder och blinkande k lär man sig på 3 lektioner på dator kunskap i årskurs 6 :S

    SvaraRadera
  9. Fixa jobbet åt han du då?

    SvaraRadera
  10. Ja, för du kommer lära dig PHP på 1 månad -_-

    SvaraRadera