tisdag 31 augusti 2010

500:e inlägget

I detta, det 500:e inlägget, kommer jag att förklara en sak för alla er som tipsat mig om kommentaren nedan (många). Jag tar för en gångs skull tillfället i akt och berättar varför det egentligen inte skulle kommit med här. Jag ska berätta varför det inte är roligt och ge er en inblick i hur jag resonerar. Visst sätter jag mig själv på en piedestal, en humorns budbärare som tror sig veta bäst, men det är min blogg och således jag som bestämmer vad som publiceras i slutändan. Namnet på #6 har jag censurerat därför att det inte är relevant.


Har rödmarkerat felaktigheter.

"Du kan ju alltid, ha lite rosblad här och där samt tända ljus. Så blir det mysigt.

Glöm bara inte att du skall strunta i parfymen, utan istället kleta in lite senapsgas (är som sagt var en gas - osynlig sådan, och kan inte kletas på någon) på halsen osv. , kan du skryta om att du tjänstgjorde i Waffen-SS under 1940-talet. (senapsgas användes inte under andra världskriget och kan då knappast användas för att skryta om annat än att man möjligen deltog i första världskriget - om vi bortser från att han redan bör vara avliden) Och anledningen till att du fick senapsgas på dig, var pga en överraskningsattack på Östfronten. Från Röda armén. (ord bör kastas om)

Sen när det väl, eventuellt. Hettar till (allting är trots allt relativt i denna jävla värld) (onödig och intetsägande parentes) och ni mer eller mindre (ordbajseri...) börjar närma (er?) varandras läppar, och när du är ungefär 1 cm från hennes ljuvliga geleformade hallonsläppar. (ogillar egentligen hela föregående mening) Så ska du resa dig upp i en rask takt ("i en rask takt" passar inte, raskt hade i så fall varit mer lämpligt), och börja sjunga "We Shall Overcome" och samtidigt tar du fram en stor plansch på en människa utan moral, tex Linda Bengtzing. (Ett dåligt exempel då det inte råder någon allmän konsensus kring LB's påstådda avsaknad av moral)"

__

Det här är alltså ingen kritik gentemot personen som skrev detta (han har knappast korrekturläst och inte direkt utgett sig för att vara komiker), utan en recension av någonting som väldigt många av er uppskattar - men inte jag. Så är det med många tips, ibland kan folk skriva argt tillbaka till mig och fråga varför jag inte publicerat det de tipsat om.

Konklusion: Problematiken är dels att det är en dåligt skriven text med en i många avseenden katastrofal interpunktion (utsättande av skiljetecken). Den är uppbyggd fel, egentligen fantasilös och full av ord som författaren inte behärskar. Det rödmarkerade är vad jag ogillade mest.

Hur mycket jag än letar så hittar jag ingenting som jag tycker är roligt. Det var nära med "We shall overcome" på grund av den låtens politiska historia ur svenska ögon sett. Passande och underfundigt, men känns med bakgrund av alla andra dumheter som att det var ett rent lyckokast.

11 kommentarer:

  1. Bra gjort B-MAN.

    Det där var inte ett dugg jävla kul, och de som tipsat dig måste vara gravt utvecklingsstörda om de blir upprörda över att sådan dynga inte kommer med.

    SvaraRadera
  2. Fan va torrt, ge ut namnet på killen så jag vet vem jag ska dränka i närmsta pöl!

    SvaraRadera
  3. tråkigaste jag nånsin läst.. gj b to the man :)

    SvaraRadera
  4. Förstår att en sådan mening kan vara rolig bland de 12-åringar som läser alla "göra med bruden" trådar. Var som sagt lite kul med låten, men f.ö. inget som alls har någon plats på BoF.
    Kanske möjligtvis som dagens felstavning men vad vet jag ;D

    SvaraRadera
  5. Äntligen visar du ditt sanna ansikte som enväldig diktator. Det gillar vi! (Jag). Som tidigare nämnt är det ingen hemlighet att merparten av dina "fans" är i pubertets-träsket. Deras humor likaså. Jag säger som kvinnan i tidningen om barnarbete: "Barn har ingen känsla för kvalité" Tack för ett informativt inlägg, ett av de första sen jag började följa din blogg.

    SvaraRadera
  6. http://www.fragbite.se/?threadID=938865
    trög mod

    SvaraRadera
  7. att man orkar bry sig om felstavningar eller annat som tyder på att man inte kan svenska till 100%. eller ännu värre, att blogga om det

    SvaraRadera
  8. Med tanke på vad du brukar posta för trådar här på BoF så håller det här ganska hög klass, inte sant?

    SvaraRadera
  9. Det som är roligt med denna tråd är ju att alla kommentarerna är oseriösa... hoppas verkligen att b-man och alla ni andra förstår det.

    SvaraRadera
  10. jag fattade inte varför han publicerade det här.
    Det var inte kul.
    Dessutom så skiter jag i om han stavar fel eller inte. Orka vara en besserwisser och sitta och rätta folks texter.

    SvaraRadera
  11. Du missade faktiskt en sak i texten "hennes ljuvliga geleformade hallonsläppar.

    Vad fan har gele för form? ^^

    SvaraRadera