fredag 3 december 2010

BoF 2.0

Hackad. Jobbar med säkerhetshålen... att hacka sidan för att liksom "prove a point" är ju helt meningslöst. Låt oss hjälpa varandra istället i fortsättningen så blir det en trevligare värld. Fred på jorden!!!11

Är du duktig på att hitta säkerhetsbrister/sqlinjectionsmöjligheter? kontakta mig gärna. Går bra att skriva på fragbite (B-MaN). Så ska vi se till att sidan blir säkrare i framtiden!

BoF 2.0 är nu färdigställd.
(med reservation för vissa mindre uppdateringar)

Det nya (utöver att jag fått en egen plattform att utveckla mer fritt) är att BoF blir BoFs: Best Of Forums.
Inläggen är numer inte bara från fragbite.com utan från världens alla forum. Detta ger en mycket större möjlighet för variation och uppdateringsfrekvens. Något som börjat bli väldigt svårt när det bara handlat om fragbite.

Det finns Best of fragbite-fans som kanske vill ha kvar den här siten. Därför funderar jag på att fortsätta uppdatera även här, men utan förändringar i design. Vissa inlägg kan i så fall återkomma på båda siterna. Uppdateringsfrekvensen här kommer dock vara lika dålig. Fragbite är inte roligare än såhär.

På nya Best of forums kan man även bli medlem.
Som registrerad användare får man kommentera och rösta.

Ytterligare någonting nytt är att jag nu söker medarbetare (moderatorer).

En moderator kommer att kunna hantera kommentarer och även publicera inlägg.
Det enda jag kräver är att du kan hantera svenska, är mogen och pålitlig. Helst över 18 år. Inget måste, men ett plus. Tjejer har företräde. Jag tror på ett jämställt BoFs!

Arbetet är tills vidare ideelt, men jag bjuder moderatorer på en öl om vi ses på krogen!

http://www.bestofforums.se eller http://www.bofs.se

Mycket nöje.

25 kommentarer:

  1. Buggar lite när man registrerar en användare. Är medveten om detta och jobbar på det.

    SvaraRadera
  2. Finfint. Sidan verkar dock, ehm, lite tom och lite "oproffsig". Inte för att jag kan göra bättre men det är iallafall min åsikt

    SvaraRadera
  3. Det är lite meningen. Att fokusera på det sidan handlar om i första hand. Precis som det är på BoF. Sen komplettera med funktioner/knappar m.m. när det passar.

    Det kommer förmodligen redan under nästa vecka vissa nya funktioner, bland annat för användare.

    SvaraRadera
  4. Måste förtydliga vad jag menar med att "Det är lite meningen". Det var angående att du skrev att den känns tom. Det är meningen. Inte för mycket funktioner och banners som tar fokusen från själva inläggen. Enkelt, användarvänligt och hyfsat stilrent var tanken.

    SvaraRadera
  5. RSS-feed är ett måste :)

    SvaraRadera
  6. Not Found
    Error 404 :(

    SvaraRadera
  7. Märkligt. Kan bero på att jag pekade om en domän.

    SvaraRadera
  8. Clean sida imo men vafan hände med texten i headern? Vars är "hålen" i B:et, R:et och O:rna?

    SvaraRadera
  9. Vissa gillar det, andra inte. Så är det med allt. Själv tycker jag det är lite fräckt och annorlunda.

    SvaraRadera
  10. Hahahaha, B-MAN, "Tjejer har företräde. Jag tror på ett jämställt BoFs!"

    Makes sense.

    SvaraRadera
  11. om man har en röst som en tjej,har man företräde då också eller?

    SvaraRadera
  12. Headern var alldeles för mycket. Rörig och ser ut som att du använt alla effekter som finns i photoshop.

    SvaraRadera
  13. Okej, enkelt och stilrent. Makes sense.
    En till fråga, hur gör man om man vill "ansöka" som moderator?

    SvaraRadera
  14. Klart att flickor har företräde när lönen betalas i Alkohol! Dock tror jag att du (förhoppningsvis) kan lägra drägligare pumor än de som kontinuerligt besöker BoF. /hnz

    SvaraRadera
  15. För att ansöka som moderator så kan du använda "Tipsa" formuläret ovanför sök-knappen. Ska ordna meddelandefunktion. Men tillsvidare funkar det.

    SvaraRadera
  16. pls fixa en thumbnail..

    SvaraRadera
  17. Bra att sidan blev hackad dagen efter release. ILLA B-MAN.. Illa som fan :D

    http://www.bestofforums.se/post.php?id=135

    SvaraRadera
  18. Skönt fan, hoppas inte massa jävla old skit kommer upp som man redan sett.

    T.ex "vem är remix?"

    Den person som skrev där är trollare, orginalet är på engelska om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  19. Nej men seriöst B-MAN, när jag gjort hemsidor så har jag ALLTID kolla hålen innan jag släppt sidan. De där hålen var dessutom som öppna dörrar för vilken scriptkiddie som helst. Han gjorde dig en tjänst, visst dumt att skriva det som en nyhet men han kunde ha lagt ut lösen o pw och tillvägagångssätt men skrev bara en bit av hashen. Du får skylla dig själv imo

    SvaraRadera
  20. Lite så är det ju. Men det är inte så att jag inte tänkt på säkerheten. Sen att webbutvecklaren missat mycket, kanske på grund av oerfarenhet, okunskap eller slarv är synd. Men det ska nog lösa sig i slutändan.

    SvaraRadera
  21. Du får vara glad att han inte la ut databasen allmänt :)

    SvaraRadera
  22. Jo, det var ju en jävligt bra start för "BestofForums"
    Imo tycker jag inte den är särskilt bra heller.

    SvaraRadera
  23. Hade inte brytt mig om sidan inte hade släppts ännu, eftersom jag inte hade förväntat mig så mycket av den. Men när sidan överträffade mina förväntningar så är det tråkigt att den är nere. Men men, kommer ändå inte ha tid att sitta med datorn i veckan.

    SvaraRadera
  24. Hur är det jämställt om tjejer har företräde?

    SvaraRadera
  25. Jaaaa vad kul.. En ny sida som skall agera existenz.se? lol imo..

    SvaraRadera