tisdag 6 april 2010

Killen som ifrågasatte tidzonsystemet

Tycker att den här trådstarten förtjänar en plats här. I tråden argumenteras det till 90% mot #0 och 10% för att hans frågeställning är befogad.

Nu är inte jag ett universellt facit vars åsikt alltid är den rätta, men allvarligt talat... den här frågeställningen är fan korkad och jag ser inget värde över huvud taget att diskutera detta i andra sammanhang än klockan 07:00 på en efterfest med folk som runt omkring en kräks upp 4h gammalt fyllekäk samtidigt som de försöker artikulera argument.

17 kommentarer:

  1. Afyfan vad oschysst att slänga dit en tjänga till mig första gången jag hamnade i BoF :( Trodde vi var polare B-MaN


    Förresten så tycker jag fortfarande jag har ett poäng

    SvaraRadera
  2. Tror inte killen vet att jorden är rund eller vad en mörk och en ljus sida är.

    SvaraRadera
  3. Hej Pure162, vi kanske kan vara kompisar ändå, även fast din tråd är korkad.

    Du har någon typ av poäng, men den bör framföras av en 7-åring och inte en... 15(?)åring.

    SvaraRadera
  4. ^ HAHAHA

    B-MAN for #1 mod!

    SvaraRadera
  5. Hade inte varit så konstigt om det vore sådär ändå. Att Klockan 15:00 Kunde vara mitt i natten på något ställe. Hade det varit så från början så hade det varit normalt.

    Men det är ganska korkad idé faktiskt att byta till det systemet när vi redan har ett bättre fungerande system där vi vet om det är dag eller natt för varenda land genom att bara räkna plus/minus några timmar.

    SvaraRadera
  6. Åh herre gud.. Det är >nästan< så man tycker synd om jäveln..

    SvaraRadera
  7. solen gick inte ända upp

    SvaraRadera
  8. Jag vet ju VARFÖR vi har andra tidzoner, bara inte varför vi använder de

    B-Man var 13 år då ^^

    SvaraRadera
  9. alltså är du 15 nu :P b-man wins

    SvaraRadera
  10. Man vet ju vad han menar. Men det är fortfarande bara "Vaför?" "Varför inte?". Vem fan bryr sig... *suck*

    SvaraRadera
  11. Är faktiskt inte en så dålig idé som alla tror. Skulle vara en stor fördel nu när folk arbetar med andra som bor på andra sidan jordklotet. Då olika tidszoner åt höger och vänster kan vara förvirrande. Hade gjort det hela mycket mer logiskt.

    SvaraRadera
  12. pure är efterbliven

    SvaraRadera
  13. Kina har en egen sol, chilla.

    SvaraRadera
  14. han har ju en poäng. vissa har ju sommar i devember, varför kan man inte vara konsekvent och ha likadant på både tid på dygnet och månader?

    bra frågeställning ts.

    SvaraRadera
  15. Jag håller med. Förstår inte failen. När alla jobbar så globalt vore det ju lättare att kunna säga att man har telefonkonferens "11.00" och alla visste vad man menade, istället för att behöva räkna på tidsförskjutningar.

    Cred till PURE162, tummen ner till B-Man som inte verkar ha förstått vad förslaget går ut på.

    SvaraRadera
  16. Förstår inte heller vad som är så fail. Befogad frågeställning, helt klart.

    SvaraRadera